FILMICON to spółka, założona w 2011 roku w wyniku połączenia sił i doświadczeń dwóch osób: Olgi Bieniek i Mirosława Piepki. Poznali się podczas wspólnej pracy nad filmem fabularnym pt: „Czarny czwartek. Janek Wiśniewski padł” w reżyserii Antoniego Krauze , którego Mirek Piepka był współscenarzystą i współproducentem natomiast Olga Bieniek – kierownikiem produkcji.

Głównym celem FILMICONu jest produkowanie filmów odważnych i interesujących. Nie boimy się trudnych tematów, które powinny naszym zdaniem trafić do szerszej publiczności. Chcemy robić filmu WAŻNE.

Pierwszą samodzielną produkcją FILMICONu był „Układ zamknięty” w reżyserii Ryszarda Bugajskiego – uznanego reżysera ponownie odważnie komentującego bieżące wydarzenia polityczne w Polsce. Film zgromadził w Polskich kinach 600 tysięcy widzów i jest dystrybuowany w USA, Kanadzie, Austarlii, Chinach oraz kilku krajach Europejskich. Prezentowany na wielu festiwalach na świecie, zdbył 4 krotnie nagrodę publiczności – najważniejsze uchonorowanie filmu ponieważ, cytując Hitchcocka „Uznanie publiczności to najwyższe kryterium”.
Kolejnym filmem wyprodukowanym przez FILMICON był dokument
„Czarna skrzynka” debiutującego reżysera Krzysztofa Kowalskiego, który jednocześnie był autorem zdjęć do filmu oraz współautorem scenariusza. Film pokazujacy postać niezwykłego człowieka – fotografa Tomasza Tomaszewskiego, który po 25 latach pracy za granicą wraca do Polski by teraz na nią skierowac swój obiektyw.
Obecnie FILMICON przygotowuje dwa projekty. Pierwszym z nich jest historyczny film epicki w reżyserii Filipa Bajona
„Kamerdyner”. Scenariusz ponownie napisali Mirosław Piepka i Michał S.Pruski, tym razem z pomocą Marka Klata. Produkcja zakłada ukazanie ponad 40 lat historii Polski (w szczególności Kaszub).
Kolejnym projektem jest film dokumentalny o polskim zespole Kult
„KUL FILM”.

FILMICON to coś więcej niż produkowanie, to twórcza ekipa pasjonatów, którzy przygotowują swoje projekty z nieprawdopodobną dbałością o każdy szczegół, począwszy od doboru twórców, poprzez analizę projektów scenografii i kostiumów, precyzyjne zaplanowanie środków technicznych aż po zakończenie postprodukcji i zaplanowanie strategii promocji i drogi festiwalowej swoich filmów.